Kan ik Ipomoea (Winde) wegkrijgen met Round Up?

Hij slingert inmiddels ook al door de ligusterheg dus ik durf niet te spuiten. Mijn bedoeling was dan om met een kwastje Round Up op de bladeren aan te brengen, maar zou dit afdoende zijn?

Uittrekken heeft geen zin want dat heb ik al vaak geprobeerd en ze blijven gewoon terugkomen.
Andere tips zijn uiteraard ook welkom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi nee, om eerlijk te zijn heb ik op de een of andere manier je reactie op mijn vraag gemist dus daar zat ik nog steeds op te wachten, maar die lees ik dus nu net ;-) I.v.m. de huidge warmte zijn we er eerst nog even vanaf de grond mee aan het uitrekken/afknippen geweest zodat het bovenste eerst af kon sterven. We gaan deze week naar Duitsland en we hebben gehoord dat daar bij de boerenbond deze producten ook nog eens veel sterker zijn, en dan gaan we het daarmee dus proberen.

Het beste antwoord

Hahaha, leuk. Ik heb hetzelfde probleem (Geen ligusterhaag, wel de winde).

Ik heb van de week een dergelijk product gekocht (Zelfde actieve ingredient) en 3 dagen geleden gespoten, ook omdat ik na 4 keer te denken alle wortels te hebben, het alsnog op komt..
Ik heb die avond gekeken en de bladeren waren een beetje gebubbeld. Het leek dus iets te doen. Echter, de inwerktijd is tot 2 weken. Het was niet duidelijk dood vanochtend.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ze zijn in de tuin allemaal geel; Conclusie: Ja, het werkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja maar koop het bij een boEren bond die is lekker sterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De haagwinde is een taaie rakker en zal telkens weer terug komen, wat ik zelf doe ( vanmiddag nog) ik laat ze eerst flink groeien, ga dan even op de knieën en trek de haagwinde bij de grond los, ook dan komen ze wel terug, maar veel minder, doordat de haag inmiddels flink is gaan groeien is het minder licht onder de haag waardoor het terugkomen moeilijker is.
Over een maand doe ik het weer.
Ligustrumhaag is zeer gevoelig voor gif en geeft al snel gele of zelfs dode takken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Haagwinde en de Akkerwinde zijn alleen te verwijderen als men het wortelstelsel verwijderd. Dit is echter niet tedoen want de wortels vertakken zich tot op een grote diepte in de grond en ieder stukje wortel dat blijft zitten wordt weer een plant.
De enige methode om de winde te bestrijden is het blad bespuiten met Starane. Dit middel is te verkrijgen bv. bij paardenhouders, want die mogen dit middel gebruiken tegen het Sint-Jacobskruiskruid. Dit is een plant die gedroogd in het hooi dodelijk is voor de paarden.