hoe vaak moet je water geven na planten?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het planten van tulpenbollen bedoel ik.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het planten van tulpenbollen in een pot op 't balkon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2K

Antwoorden (1)

Nooit, gewoon nooit!
In bloembollen zitten voedingsstoffen en water opgeslagen, daarom kunnen ze droog als bol ook overleven en eenmaal in de grond, komt die regen van zelf wel, pas eind februari, moeten ze boven komen en geloof me, dan heeft het ondertussen al heel vaak en heel veel geregend.
Staan ze in een pot en in de regen ,geldt het zelfde, staan ze uit de regen, dus overdekt, ja dan moet je de grond vochtig houden, afhankelijk van de soort pot, het weer en de tijd van het jaar min of minder water geven.
Dus vochtig houden..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kortom: zodra het buiten regent, geef je je pot op balkon ook water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als de pot op een plek staat waar er geen regen in valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dan altijd de pot vochtig houden.