Wat voor boomsoort is dit?

Ik heb een tak gevonden en wil deze gaan bewerken, maar nu vraag ik mij af, van welke boom komt deze tak? Wat voor hout is het?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je zo niet zeggen, misschien dat eddijst wat kan met een foto van de kopse kant...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
eddijst ?
Amadea
8 jaar geleden
Hij is de botanische specialist van Goeie Vraag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah, thanks!
Ik ben hier nog niet zo bekend dat ik alle namen ken ^_^
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo te zien is het een ES in het latijn Fraxinus Betulis i.v.m. de donkere kleur van de tak. Erg zacht hout dus gemakkelijk te bewerken, toch zou ik hem maar in de tuinkachel gooien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt allemaal voor het mee kijken!

Het beste antwoord

Het heeft veel weg van een Populierentak.
Wil je het zeker weten, neem dan een foto van de boom waar je de tak hebt gevonden.
hem gaan bewerken heeft niet zo veel zin, de tak is dood en het hout is aan het rotten, dus breekbaar.
Tijdens het bewerken is de kans groot dat het zo maar breekt.
Levend hout is veel makkelijker te bewerken, is buigzaam en sterk.