wat kan ik doen tegen een wespennest in de grond?

We hebben sinds kort een wespennest in de grond, het zijn gewone wespen want ik ben er door gestoken. ze zijn waarschijnlijk in een gat gegaan waar de hond ooit gegraven heeft.

3 jaar geleden
in: Tuin
5.3K

Antwoorden (2)

Je kunt zelf proberen het nest te verwijderen, maar dat kan pijnlijke gevolgen hebben. In elke gemeente zitten wel professionelen wespenbestrijders. Kwestie van google-en en offertes opvragen.......
3 jaar geleden
Wat je zelf kan doen om ze te verdelgen:
Klaarzetten een fles bleekwater en een liter schoonmaakazijn (of een halve liter zoutzuur) en een plank die heel royaal het gat van het nest kan afdekken.
LAAT IN DE AVOND (de wespen zijn dan allemaal binnen en hoe kouder de avond hoe beter voor het binnen houden van de wespen) als het donker is giet je de fles bleekwater in het gat leeg (als je dat heel snel wilt doen (en dat is beter) giet je het bleekwater eerst over in een schenkkan. Daarna snel de fles schoonmaakazijn erin gieten (eventueel ook met een SCHONE gietkan) en direct het gat afdekken met de plank.
Het zuur reageert met het bleekwater en geeft chloorgas, dat de wespen doodt. Zorg er daarom voor, dat je het chloorgas niet inademt (is erg verstikkend).
Ondanks de beweringen, dat dit milieu-onvriendelijk zou zijn is het veel vriendelijker en goedkoper dan welke bestrijdingsmiddelen ook. Het chloorgas verdwijnt uit de grond en er blijven alleen wat onschuldige zouten over.