Hoe maak je winterstekken bessenstruiken?

Ik heb winterstekken van de japanse wijnbes/framboos/druif gemaakt en in potgrond/zand gezet. Ik heeft het de afgelopen paar dagen wat gevroren. Heb de stekken niet binnen gezet, is dat erg? Ze zijn nog niet uitgelopen nu...

7 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Potten kunnen buiten blijven staan, zoals met winterstekken, maar wel beschermen tegen de vorst. Dit kan door ze langs de buitenkant met jutedoeken te bekleden.

Bij strenge, aanhoudende vorst met stro, droog blad of een rietmat afdekken.
Indien mogelijk zorg er dan voor dat de potten niet rechtstreeks met de ondergrond in contact komen. Leg er bv. een plaatje piepschuim onder de potten zodat de grondvorst niet rechtstreeks in de pot kan doordringen.