Hoe groot kan bamboe in Nederland worden?

Welke bamboesoort kan in Nederland het grootst worden en indien bekend was ik ook wel nieuwsgierig naar het grootste bamboe exemplaar binnen Nederland.

8 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Het beste antwoord

Er zijn enkele soorten bamboe die in Nederland onder gunstige omstandigheden een hoogte van ± 9 meter kunnen bereiken.

In Maastricht in een stadstuin schijnt een indrukwekkend exemplaar te staan. Doordat dit zeer zuidelijk gelegen is gaat de groei daar beter dan in het noorden van ons land.

De soorten Phyllostachys atrovaginata en Phyllostachys rubromarginata worden in Nederland ongeveer 8 meter hoog.
Amadea