Mogen wij (huurders) zelf beslissen of we de strook naast een schutting (0.5 - 1m) beplanten, ook als de huisbazen hiermee niet instemmen?

Voordat de schutting er kwam stond er een haag die (zonder onze toestemming) werd verwijderd door de huisbaas. Wij willen nu graag de vrijgekomen ruimte beplanten maar de huisbazen willen dit niet uit angst dat hun "mooie platen" kapot zouden kunnen gaan, het gaat om een schutting van beton.

Bij voorbaat dank,

Dinkfact

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het ligt aan de afspraken die je gemaakt hebt tijdens het overleg met de eigenaren. Om problemen te voorkomen zou ik een paar grote bloembakken of mooie potten voorzetten met rekjes erin en hier prachtige Clematissen of rozen inzetten.
Zo krijg je geen gedonder met de huurbazen en is de voor jullie lelijke schutting niet meer te zien. Ook handig bij verhuizen, je kunt ze zo weer meenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kijk algemene voorwaarden, maar ik zou zeggen dat je iets huurt en als je een auto huurt die rood is en zwart terugbrengt mag dat niet, maar als je het weer in de staat brengt als je het teruggeeft zou ik zeggen: waarom niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informeer bij gemeente van wie de grond is. Zou nl wel eens 'gemeente' grond kunnen zijn.

Is grond van woningbouw? Dan samen met buurtregiseur, afd groen van gemeente, een voorstel maken en naar woningbouw sturen.

Samen met buurtcommitee.

Is woningbouw wel gevoelig voor.