Wat voor plant is dit?

De tuin van het nieuwe huurhuis van mijn broer staat vol met dit spul, ruim een meter hoog. Het lijkt op berenklauw en dat is volgens mij rotspul. Hoe verwijder je sit veilig? Zie foto's.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zevenblad. Niet gevaarlijk in tegrnstelling tot berenklauw. Wel heel lastig blijvend te verwijderen. Systematisch uittrekken. Wortels vormen netwerk ondergronds. Zodra ik bloemvorming zie trek ik die er af. Dat scheelt al. Succes

Zevenblad is pas definitief te verwijderen ,als men de wortels van die plant, dus ook het kleinste stukje uit de grond haalt,dus de grond diep genoeg omwoelen,dat betekent met geduld en dat dus steeds herhalen,totdat er geen plantje meer boven de grond verschijnt. Daar kun je dus maanden mee bezig zijn. Uitrekken heeft geen zin,want het wortelt onder de grond steeds verder. Wat niet zo millieu vriendelijk is,met een spuitfles ,op ieder blaadje iets round-up spuiten op droge dagen en dat tegen de avond als de zon onder is,dat trekt in de plant en in de wortels dan.Maar ook dat duurt enkele maanden ,voordat je er vanaf bent. In de tussentijd dat men daarmee bezig is,dat stukje grond niet bepoten,anders kom je er nooit vanaf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100