Kan ik een beginnend wespennest zelf verwijderen?

Wij hebben zojuist een beginnend wespennest aangetroffen in de veranda in onze tuin. Hij is nog erg klein, zo'n 3 cm. In het nest lijk ik al een soort van larven te zien. Kan ik dit zelf verwijderen, en zoja hoe? Het lijkt onschuldig aangezien ik nog geen levende wespen zie.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
31K

Het beste antwoord

Ja dit kun je gewoon zelf weghalen. Wacht tot de wesp in het nest zit, zet een flink glas over het nest heen en maak het los. Dek het glas af en giet er kokend water in.

Dat lijkt zielig (en is het misschien ook wel), maar is de enige manier om niet een hele grote plaag te voorkomen. Dit nest zal uitgroeien tot een nest met 5 tot 6000 wespen en dan is het onbeheersbaar.

Ik heb vorige week op dezelfde manier een wespennest verwijderd zonder problemen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb het op jou manier gedaan! Ging helemaal goed bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
R. I. P wespen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Let op met wespen ! Er zijn al veel mensen op de spoeddienst van een kliniek beland , die het nest zelf wilden verwijderen .Een imker zal er ook wijselijk van af blijven . Schakel de brandweer in , die hebben aangepaste kledij en middelen daarvoor

Andere antwoorden (2)

Je kunt het beste de ongedierte bestrijding raadplegen.
Deze zullen waarschijnlijk een imker inschakelen om het nest weg te halen.
Ik weet overigens niet of de wesp beschermd is anders kun je nog een boete krijgen ook.
Ik had 2 jaar geleden een bijennest in één van mijn vogelhuisjes maar die lieten ze zitten, bijen zijn wel beschermd.
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Met de ongediertebestrijding jaag je Marielx onnodig op kosten.
Erna55
6 jaar geleden
Een imker haalt geen wespennest weg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een wesp is een bedreigt diersoort net als de kip!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een wesp is in feite nuttig , omdat ze talloze vliegen en muggen doodt ,als voedsel voor de larven,maar een bedreigde diersoort is ze zeker niet . Je zal ze maar in huis of tuin hebben
Een wespenkoningin begint het nest legt eitjes en wanneer de eerste larven wespen worden gaan die naar eten op zoek voor de nieuwe larven en bouwen verder het nest af .De koningin blijft dan in het nest en legt voortdurend eitjes . Als je de koningin ziet ,die merkelijk groter is dan een gewone wesp , kan je ze doden en het beginnend nest verwijderen . Een wespennest die volledig klaar is kan inderdaad gemakkelijk 5000 a 6000 wespen bevatten . Let op ! Een Wesp kan in tegenstelling tot een Bij , meerdere malen steken .