Is gips giftig ?

k heb 5 kg graan gekookt in 10 liter met 2 theelepeltjes gips (voor de paddenstoelen) nu heb ik een beetje over
zou ik dat aan de vogels kunnen voeren ?
of is het giftig /ander slecht voor ze ? .

het is het pure mineraal dus geen stoffen aan toegevoegd

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
6K

Antwoorden (2)

Gips is zeker niet giftig,zeker al niet in de kleine hoeveelheid die jij gebruikt.
fremar
7 jaar geleden
In gips zit een beetje calcium- en zwaveloxide. Dat is niet schadelijk voor vogels.
Mens en dier hebben calcium nodig voor sterke botten en zwavel verbeterd de zuurstofaanvoer aan cellen.