waardoor worden mijn aarbeien opgegeten?

Ik heb al jaren lang aardbeienplanten en elk jaar worden ze weer opnieuw opgevreten.
Vorig jaar maar een net gespannen en cacoa doppen eronder gelegd tegen slakken maar helpte niet.
Dit jaar nogsteeds een net erboven en nu worteldoek om de planten heen en slakken gif gestrooid maar toch worden ze nog steeds opgegeten.

Weet iemand waardoor en wat hier tegen te doen is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Amadea
8 jaar geleden
Hoe groot zijn de gaten in het net? Kleine vogels kunnen er vaak toch nog bij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1,5 bij 1,5 en het is een blauw net waarbij ze zeggen dat ze niet eens erdoor heen proberen te komen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
blauw is dacht ik zodat ze het net goed zien. Bij zwart vliegen ze er per ongeluk tegenaan en raken verstrikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ow dat kan ook.

Het beste antwoord

Slakken hollen de vruchten uit.
Nooit gewone slakkenkorrels strooien is puur gif!!
Slakkenkorrels van Ecostyle zijn niet giftig.
Met een net er over kunnen de vogels( merels) er niet bij.
Maar slechts een klein gaatje en ze zijn binnen.
Onderschat ze dus niet!
Gezonde aardbeien geven veel vruchten, als daar enkel vruchten worden opgegeten is niet zo erg, maar ben je alles kwijt, dan is er een groter probleem.
Controleer of je net wel overal goed aansluit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke top. Mijn moestuin ligt tegen een klimop heg aan die heel dik is waar je niet eens met je hand door kunt, zou dat misschien het probleem zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zal vandaag proberen een foto toe te voegen
catamiki
8 jaar geleden
Idd, had hetzelfde probleem. Ontdekte na 2 jaar dat de merels die aardbeien zooo lekker vinden dat ze wringen en wroeten tot het net verschuift en ze een gat vinden om er onder te raken. Heb toen het net iets hoger gelegd zodat ze niet door de mazen heen konden pikken. Maar heb hen nadien toch steeds een klein deeltje laten "stelen". Er was zelfs toen nog genoeg om jam te maken !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Chiel in een dichte haag kunnen heel veel slakken huizen.
Als er telkens weer nieuwe slakken uit de haag kruipen, blijf je schade houden aan je aardbeien.
Als de vogels de aardbeien aanvreten ziet het er rafelig uit.
Als slakken er aan vreten zijn het ronde gaatjes of helemaal uitgehold.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik verwacht dat het slakken zijn. Weet iemand wat er tegen te doen is ik heb ergens gelezen dat het werkt als me er koper omheen legt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Koper is giftig dat wil je niet bij je lekkere aardbeien.
Dus kan je zoals er in mijn antwoord staat, slakkenkorrels gebruiken van Ecostyle, die zijn niet giftig, alleen gaan de slakken er van dood.
Wel telkens herhalen, want mogelijk komen er telkens weer nieuwe slakken.
Ook kan je emmertjes ingraven met een laagje bier er in, daar van je slakken mee.
Voor volgend jaar je aardbeien op een andere plek planten ver weg van die haag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke ik ga kijken voor die korrels. Verder van de haag gaat niet lukken...