ik krijg helemaal geen aardbei!staan mooi in een groentetuin en ik geef ze water.we hebben dit huis 3 jr geleden gekocht.we hebben al verjongd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat heeft "verjongd" ermee te maken

Antwoorden (7)

misschien is de grond te schraal en moet je er en voeding bij doen
en wat ook wel eens helpt enkele planten uitdunnen
dan krijgt de plant meer licht en voeding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meet de aarde eens op P.H. waarde.[ph.waarde van 5.5 is ideaal] als het maar tussen 5.0 en 6.2 is zit je goed.
vooral geen voeding gebruiken en als er al voeding is gebruikt ,zoveel mogelijk de aarde doorspoelen.
gebruik als mest op een neutrale aarde guano [vleermuizen poep]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt misschien wel gek, maar zijn het wel aardbeien?
Er bestaan meer planten die er op lijken.
Hebben ze wel gebloeid, met kleine witte bloempjes?
Aardbeien zijn heel makkelijk wat groeien betreft en woekeren zelfs meestal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat je aan een aardbeiplant
geen enkele aardbij krijgt. Als ze gebloeid hebben moet
je toch normaal gesproken vruchtafzetting krijgen. Als de
vrucht niet tot ontwikkeling kan komen en verschrompeld
dan is er vermoedelijk iets niet in orde met je tuinaarde.
Hebben ze niet gebloeid zoals Ed al aangeeft dan zijn het vermoedelijk helemaal geen aardbeien. Een slechte
opbrengst is zeker mogelijk, maar helemaal geen aarbeien,
lijkt me heel raar voor zo'n intensieve plant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste de planten die je nu hebt, verwijderen. Spit alles met wat stalmest in de grond en ga bijv. bij een aardbeienplantenteler of een tuincentrum wat planten halen. Zet deze planten in de volle grond en geef ze zeker de eerste drie weken water.
Volgend voorjaar heb je volop aardbeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wetenschappelijk worden ze niet erkend, maar het kunnen aardstralen zijn. Ik ken iemand met een soortgelijke ervaring: het plantje groeide niet op de plek waar een aardstaal zou moeten zijn, op andere plaatsen in de tuin groeide de plant wel terwijl de grond op alle plaatsen van dezelfde kwaliteit was.

,,Aardstralen verwijst naar een hypothetische straling, afkomstig uit de aarde, die als een soort mystiek krachtveld de aarde bedekt en invloed uitoefent op alles wat er leeft."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aardbeien hebben -zeker bij vroegbleoiers- veel licht nodig in het najaar. Een beetje mesten. De grond diep spitten en de planten opnieuw zetten kan ook helpen.

Maar.. je moet wel echt aardbeien hebben. Om zeker te gaan kan je voor een paar cent natuurlijk moderne doorbloeiende aardbeien kopen.