10 buxussen van 20 cm op 1 meter hetzelfde als 6 buxussen van 30 cm op 1 meter?

Als ik over bv 5 jaar het resultaat bekijk, zit er dan verschil in? Het lijkt mij dat die 10 op 1 meter dan te vol wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Met 10 op een meter wordt het heel erg propperig, de planten kunnen dan niet mooi uitgroeien.
Na 5 jaar loop je de kans dat je er wat tussen uit moet halen.
Bijgaand een lijstje met hoeveelheden en ik zelf zou er niet meer dan 6 op een meter zetten.

"Buxus-planten" - Hoeveel stuks/m
Het aantal planten / meter is afhankelijk van de maat.

•15 a 20 cm 7 - 10 / m
•20 a 30 cm 7 - 8 / m
•25 a 35 cm 5 - 6 / m
Gemiddeld zijn er 7 buxusplanten nodig per meter.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uit ervaring weet ik dat je in het begin te veel planten zet en na een paar jaar weer moet uitdunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je je heggetje klein wilt houden, dan moet je wel ongeveer 10 op 1 meter tellen, als je de heg breder en hoger wilt laten groeien, dan kan je met minder planten per meter. Dus wat dat betreft heb je gelijk.