Ik heb per ongeluk aan een grote boom ongeveer vijf kilo gedroogde koeienmest gegeven (aan 1 kant van de boom). Is dit slecht voor de boom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Gedroogde koemest is een van de organische meststoffen die we in ons land hebben, maar tevens een van de slechtst werkende!
Gedroogde koemest is in ons land enorm gepromoot, om van het mestoverschot af te komen, dat klopt ook wel, want vrijwel iedereen kent het, of heeft er wel eens van gehoord.
En dan die 5 kg gedroogde koemest, ach hark het een beetje uit elkaar, gooi er een emmer water over en de boom zal er niets van overkomen.
Koop voortaan liever guano mest, of een organische mest waar ook kippenmest in zit, of koop culterra mest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ed, voor zover ik heb begrepen is het geen goede mest, maar wel een goede bodemverrijker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja helemaal waar, maar je koopt het als mest en dan doet het niet zo veel, dat het de bodem verrijkt is juist, maar dat doen alle organische meststoffen.

Andere antwoorden (1)

nee hoor, daar kan de boom wel tegen en als het regent wordt de mest wel verder verspreidt.