Is dit een teek?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt Marleen. Een hele geruststelling!

Antwoorden (2)

Nee, dat is geen teek, het lijkt gewoon een of ander onschuldig torretje.
Een teek is een spinachtige en heeft acht pootjes, deze heeft er zes.
Een teek lijkt nog het meest op een "watermeloenpitje" met pootjes.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Teken_(dieren)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wil degene die blijkbaar denkt dat het WEL een teek is daar dan even en linkje, bron of onderbouwing bij plaatsen ? Ik ben altijd bereid te worden overtuigd van mijn ongelijk ;-)
Nee, het zijn geen teken maar bladluizen. Die hebben een zacht, peervormig lichaam en relatief lange poten. De determinatie van de afzonderlijke honderden soorten valt in de praktijk zwaar tegen. Je komt vooral foto's van groene en zwarte tegen, maar er zijn dus ook witte, grijze, bruine, (oranje-)gele, rode, paarse en zelfs roze bladluizen.

Als je ze graag kwijt wilt kun je het beste een leger (larven van) lieveheersbeestjes inzetten, want die smullen ervan!
Amadea