Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer is het een goede tijd om 1 jaarsplanten te planten?

Bijvoorbeeld viooltjes?
Ik heb erg echt geen verstand van. Welke bloemen en planten kan ik NU planten om mijn tuintje er wat vrolijker bij te laten staan.
Laten we zeggen dat mijn budget Eur 50,- is.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
10.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mij is geleerd naar ijsheiligen

De ""IJsheiligen"" zijn St. Mamertus, St. Pankratius, St. Servatius en St. Bonifacius. Zij vieren hun naamdagen op achtereenvolgens 11, 12, 13 en 14 mei. De IJsheiligen danken hun naam aan het gevaar van koud voorjaarsweer voor het gewas. Na IJsheiligen neemt de kans op vorst sterk af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als ik het goed heb is er een kruidenier die gratis planten weggeeft.En ga eens kjiken bij de tuincentra, die hebben veel goede aanbiedingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je in een streek woont waar het zeker niet meer vriest aan de grond en die periode valt toch eerder rond begin mei dan nu , midden april.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meestal is dat vanaf mei, na de ijsheiligen. En de keuze is enorm voor jou budget als je nu bijvoorbeeld naar de praxis gaat heb je een treetje met 10 plantjes voor 1.59 euro..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel bouwmarkten hebben nu plantjesaanbiedingen. Deze spullen kunnen direct de grond in.

Bij mij in de buurt zijn veel boeren die perkgoed kweken. Als je het direct bij hen haalt, is het goedkoper (en leuker).

Wij hebben onze bakken in de tuin volgezet met winterharde viooltjes (van de boer).... ik geloof dat we voor 20 viooltjes 5 euro hebben betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden