Is piepschuim onderin een (buiten-)bloempot een goed idee?

Ik las bij toeval dat je je bloempotten die buiten staan, kunt vullen met een laagje piepschuim onder de aarde om de wortels lucht te geven. Dit in plaats van potscherven dus. Iemand ervaring mee? Het lijkt me wel een goede tip nl!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
15.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Potscherven onder in de pot is om het gaatje vrij te houden zodat overtollig water weg kan lopen.
Als je die scherven dus vervangt door piepschuim met daarop (zware) potgrond, blijft het gaatje dan nog open ?

Het beste antwoord

Ik doe het altijd zo, werkt echt prima. Het heeft ook nog een voordeel je hebt dan minder zware potaarde nodig om de pot te vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, bedankt. Vraagje: waar koop je dan dat piepschuim? Of bewaar je het verpakkingsmateriaal na een elektronische aankoop ofzo? Ik was bij de Gamma, maar daar verkopen ze alleen groot-verpakkingen. En bij een hobbywinkel betaal je 5 euro voor een plaatje van 60 bij 60 :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bewaar inderdaad piepschuim, maar ik heb ook weleens bij een electronicazaak gevraagd om afvalschuim en dat kreeg ik gewoon mee. Dus dat zou ik adviseren. Succes!!

Andere antwoorden (3)

Ja hoor werkt uitstekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wil idd prima als je een grote pot hebt, het nadeel is alleen dat piepschuim geen gewicht heeft en er dus niet(zoals wel bij scherven) zwaarder wordt en minder snel om valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit een voordeel! :) Ivm verplaatsen enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo kan je het ook bekijken haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat wel, totdat het gaat waaien....goed gaat waaien, dan misschien een steen op de aarde leggen i.v.m. omwaaien of wegwaaien ?
het is een prima oplossing maar als het hard waait is je pot te licht. je kunt ook kleikorrels of potscherven gebruiken. of met het piepschuim verzwaren met een steen er bij.