Hoe kun je het beste dit klaverachtig onkruid bestrijden? (zie foto)

Wat begon als een onschuldig lijkend plantje met gele bloempjes heeft inmiddels ons halve terras overgenomen. Het zit nu zelfs al in de bloembakken en bonsai's.
Wat is dit voor klaverachtig onkruid, en hoe kun je dit het beste bestrijden?

Op Google zie ik verschillende benamingen en afbeeldingen, dus ik heb er even mijn eigen foto bij geplaatst. Momenteel bloeit het niet, maar gisteren was er nog een zee aan gele bloempjes.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Foto's uploaden gaat nu niet heb ik begrepen. Maar ik heb wel een vraag, heeft het klavertje bruine blaadjes en bloeit het rijkelijk met gele bloempjes?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien is het handig dat je de foto nog toevoegt? Er zijn diverse manieren om onkruid goed te kunnen bestrijden, maar veel zijn ook afhankelijk van het type onkruid.

Antwoorden (1)

De foto is helaas niet doorgekomen, maar ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Het is een onkruid dat ondergronds voortwoekert. Het is alleen te bestrijden als je er consequent mee bezig blijft. Verdunde schoonmaakazijn zal het bovengrondse deel doen afsterven, maar het zal de kop weer opsteken na verloop van tijd. Dan moet je er weer snel bij zijn (of liefst eerder). Op den duur zal het ondergrondse deel ook afsterven, als de plant als zodanig niet kan assimileren.
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
Ik gebruik een onkruidverbrander, werkt goed, op het terras zo goed als verdwenen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt van die foto jc54 maar ik heb al driemaal geprobeerd om die toe te voegen maar wordt op de een of andere manier niet geplaatst.
Ik heb er ook al pure azijn op gespoten maar het komt inderdaad zo weer terug.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Moet je even naar een speciaal zaak gaan voor tuin en zaden en daar spray voor zevenblad op halen en er op spruiten als het blad vochtig is paar keer herhalen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik gooi er keukenzout op dat er prima
Maar wel in een droge periode