Hoe bestrijd ik groen/gele schimmel op mijn appelboompje?

Mijn appelboompje staat in een grote pot op het terras,maar heeft nu sedert één jaar groen/gele schimmel op de takken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Op slecht groeiende struiken, komen vaak korstmossen, de groen/gele is de meest voorkomende, maar vaak zie je ook grijze korstmossen.
Je boompje meer voeding geven en ook kalk, zodat de groei er weer goed in komt, voorkomt meer korstmossen.
Het is trouwens volkomen onschadelijk voor het boompje zelf, het geeft alleen aan, dat het niet optimaal groeit, maar daar kan je wat aan doen.
Vaak kan je het met een hard borsteltje er wat van af krijgen, maar nu er weer blad aan zit, is dat wat lastiger/ onmogelijk.