Dit zijn goudsbloemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Echt niet.
Het zijn Gazania's, een eenjarige zomerplant, die erg veel van zon en warmte houdt.

Toegevoegd na 51 seconden:
De bloemen gaan alleen maar open als er zon is en sluiten tegen de avond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Middaggoud, dat is de Nederlandse naam van deze Gazania. De bloemen gaan inderdaad alleen open bij zonnig weer, bij bewolkt weer blijven ze gewoon dicht.