Komen er nog bloemen aan deze orchidee?

Deze orchidee heeft een verdorde tak. De bladeren zijn mooi groen. Zie foto. Komen er dan nog wel bloemen aan. En hoe kan ik hem het best verzorgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

die tak kan je afknippen, die is dood. na de bloei kan je de orchidee het best een rustperiode geven, en hem dus wat koeler zetten en minimaal water geven. als je hem na een paar maanden weer wat warmer zet, heb je goede kans dat hij weer gaat bloeien. je orchidee mag dan wel iets meer water hebben, maar vooral niet te veel. eenmaal per week een scheutje is voldoende. verder staat hij graag licht, maar liever niet in de zon.

Knip de dorre tak eruit en laat hem rusten op een niet al te lichte en wat koelere plek, heel af en toe wat water geven en het zou kunnen dat hij weer gaat bloeien. Garanties zijn er echter nooit. Succes!!!

Als er nog een stukje groen onderaan de dorre tak zit moet je de tak afknippen bij het groen.Het beste kun je dit direct doen als de orchidee uitgebloeid is.Ik zou hem gewoon een kans geven.Vaak gaan ze gewoon weer bloeien

Je kunt een orchidee het beste niet verzorgen. Een orchidee komt vanzelf tot bloei wanneer deze verwaarloosd wordt. Geen water geven op een koele plaats zetten en niet te veel licht. Je zult zien wat er gebeurt!

Deze tak kan je onderaan wegknippen. Indien de stengel nog groen is kinp af boven het derde oog. Google eens met 'orchidee kweken' je zal op vele sites nog meerdere interessante tips vinden.

Na de bloei heeft de plant een rustperiode nodig, dus niet te warm en weinig water geven, er mogen best wel af en toe, rimpeltjes in het blad zitten. Eind voorjaar weer meer water geven ( 1x per week), dan ontstaan er weer nieuwe bladeren, met aan het einde van de zomer, de vorming van bloemknoppen.( meestal twee) Spoedig zal hij weer bloeien en dat maanden vol houden. Let wel op, dat er in de groeiperiode ook regelmatig gemest moet worden! Sommige soorten ook kalk. De oude bloemtak, omdat hij al geel is, afknippen,was hij nog groen, dan zouden er nieuwe bloemknoppen aan kunnen komen.

Zelf heb ik al enkele keren met succes een orchidee die was uitgebloeid weer tot volle bloei gebracht. De afgestorven tak mag verwijderd worden. Vervolgens heb ik in een tuincentrum nieuwe orchideeengrond gekocht. Ik heb de oude plant uit de pot gehaald en hem vervolgens opnieuw in de nieuwe potgrond gezet. Daarna heb ik de plant op een warme plaats gezet met zo nu en dan een beetje water. Het resultaat was na enkele maanden een mooie orchidee met vele bloemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100