Weet oemand wat voor beest dit is ? Een teek ??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een teek heeft net als de spinnen 8 pootjes, deze heeft er 6, dus het is geen teek, maar een soort wants.
Amadea
9 jaar geleden
Volgens mij is het geen wants. Daar heb ik talloze plaatjes van bekeken, maar geeneen die hier op lijkt. Wel zie ik gelijkenis met http://www.natuurfragmenten.nl/images/bladluis.grijs.jpg en daarom denk ik dat het een bepaalde soort bladluis moet zijn.

Antwoorden (1)

Een wants(larve van) een wants (er zijn vele soorten)
http://www.wildplukker.nl/?p=46
klik op het 1e plaatje en je krijgt een andere foto die op dit beestje lijkt.

vragen:
waar heb je het gevonden"?
hoe groot?
kloppen de kleuren? (de kleur van de achtergrond is nogal apart)

Toegevoegd na 3 minuten:
larve wordt ook wel nimf genoemd. (bron1 )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de achtergrond is een plastic (rubberachtig) tafelkleed voor de tuintafel. De kleur van de wants klopt ook.