Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk insect is dit?

Deze zat binnen,ik dacht eerst aan een sprinkhaan,maar dat is het niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een struiksprinkhaan, Leptophyes punctatissima, een vrouwtje (te zien aan de legboor). Dit is een stille en weinig actieve soort, ze kunnen dagen achter elkaar op bijna dezelfde plek zitten.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Denk ook dat dit 'm is.
Zag er toevallig vandaag ook een paar op het balkon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja deze lijkt er inderdaad meer op.

Andere antwoorden (3)

dit lijkt mij een krekel:

http://www.janvanosameland.nl/krekelinambustalling.htm
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
Het moet de Zuidelijke Boomsprinkhaan (Meconema meridionale) zijn.
De eerste exemplaren in Nederland werden pas in 1993 ontdekt, maar sindsdien is de soort aan een sterke opmars bezig. Het vermoeden bestaat dat deze soort vanuit Zuid-Europa per auto naar ons land is toegekomen. Ze worden namelijk met enige regelmaat op auto's aangetroffen. Daarbij weten ze zich zelfs wanneer een auto 120 km/uur rijdt vast te houden! Een Zuidelijke Boomsprinkhaan kan dus ook bij u in de tuin voorkomen. Het is te herkennen aan de gifgroene kleur.
(Lees meer...)
Z512099
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Ik denk dat het inderdaad de boomsprinkhaan is want ik heb zelf ook even gegoogled en deze lijkt er heel veel op.
Amadea
9 jaar geleden
Maar dan niet de afgebeelde soort. Daar zie ik toch aardig wat afwijkingen ten opzichte van jouw foto: lichter groen, slanker, kromme 'staart' met bruin puntje in plaats van rechte meer naaldachtige staart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die staart viel mij ook al op dat deze iets anders is.
hallo,het kan ook een zaagssprinkhaan zijn..


hier kun je even kijken:http://www.saltabel.org/nl/soorten/Tettigoniidae
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding