Ik heb gehoord dat de bollen van zwarte tulpen niet in de grond kunnen blijven zitten. Kan dat met blauwe tulpen wel?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Eigenlijk moeten alle tulpenbollen de grond uit, behalve die waarop duidelijk op de verpakking staat dat ze geschikt zijn voor verwildering. Maar ik laat ze allemaal zitten, het gevolg is dat de tulpen die opkomen in latere jaren wel steeds kleiner worden en op den duur niet meer opkomen. Heb je dus redelijk dure tulpenbollen dan misschien toch beter uit de grond halen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aha, zit dat zo! Bij mij werden de tulpen ook elk jaar minder, ik dacht dat dat kwam doordat ik daar zelf per ongeluk heb zitten graven. Bedankt!