kan ik mijn gazon al doorzaaien ?

hallo mensen,

heb 2 weken geleden gras gezaaid nadat ik tuiaarde heb gestort aangedrukt en geegaliseerd. nou groeit het gras aardig goed. ik heb gamma graszaad gebruikt 25 m staat er op de verpakking maar ik heb 18m en het gras zaad was naar mijn mening niet genoeg. ik heb aan de randen goeie groei omdat die extra zijn gezaaid maar ik heb in het overige veel dunnere begroeiing van gras vind ik, er ligt veel graszaad overal verspreid nog wat niet is gegroeid…wat is verstandig ? nu wat bemesten met kalk en voeding in 1 van pokon wat k hier heb liggen of zal k er met een roller overheen na dat ik opnieuw heb doorgezaaid ? ik hoor graag wat verstandig is want ik wil een mooi gras veldje alvast bedankt voor de genemen moeite om te antwoorden hierop

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Als je geduld hebt dan komt het met dit gras ook goed, als je snel wilt moet je nog een keer bij zaaien.

Hou er in de toekomst met het zaaien van gras rekening mee dat je de hoeveelheid zaaizaad in 2 porties verdeeld, en ook in 2 keer zaait.
Dus eerst een keer in de lengte richting erover, en daarna een keer in de breedte richting erover gaan, dan voorkom je dit soort problemen.

Als je het gras nu een keer goed rolt, en daarna een keer op een hoge stand met de maaier gaat maaien zul je zien dat het nog uit gaat stoelen, en het veld wel groen wordt.

Bekalken en bemesten altijd met mate
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een gazon moet na het zaaien dicht groeien en nooit dicht op komen.
je zegt dat het slechts 2 weken oud is, dan is het slechts een week boven.
Kale plekken tot een vuistgrote groeien nog dicht, dus is doorzaaien totaal niet nodig.
Wel moet een gazon regelmatig bemest worden.
En op tijd maaien liefst niet te kort.