Mag préparé op de composthoop?

Mag préparé, die al groen is uitgeslagen, op de composthoop? Of is het beter die gewoon in de vuilnisbak te gooien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Vlees en vis op de composthoop gooien is toch sterk af te raden, het hoort bij het rest-afval... Technisch gezien is hier geen probleem (vlees kan perfect composteren), maar ook hier stellen zich mogelijk problemen met hygiëne en gezondheidsaspecten. Vlees kan de oorzaak zijn van ratten en ander ongedierte bij de compostbak. Ook vanuit dit standpunt moet je het dus vermijden.
Z512099
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan gewoon op de composthoop want het is organisch afval en zal dus gewoon verteren. Maar stop het wel onderop want smakelijk zal het verteringsproces niet zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alle etenswaren, wel of niet bedorven horen niet thuis op de composthoop.
Er kunnen giftige stoffen/ bacterieën ontstaan/ ontwikkelen.
Dieren / huisdieren kunnen daar dan weer ziek van worden.
En waarom zou je het ook doen, in de vuilnisbak er mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk dat ik préparé verkeerd inschat.
Ik zag het als een klaar gemaakt gerecht.
En in gerechten zitten allerlei toevoegingen.
Weet jij wat er dan precies inzit?
Groente en fruit afval zijn natuurlijk prima op de composthoop.