Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de reden dat de nieuwe bloemknoppen van mijn orchidee verdrogen en afvallen

Orchidee:bloemknoppen vallen af ,plant is verzorgt zoals voorgescheven,water geven en besproeien,staat licht en niet in de zon,ook niet in de tocht ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
14.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door de veranderende omstandigheden kan het zo zijn dat de orchidee knoppen laat vallen (Verplaatsings stress). Ook de hoeveelheid licht kan een probleem zijn; hoewel dit zo ver in het voorjaar eigenlijk niet meer zou mogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bijna alle problemen met orchideën worden veroorzaakt door te veel water geven.
Hierna ontstaat er een groeistoornis en later, soms veel later vallen de knoppen er af.
Een maal in de tien dagen de pot onderdompelen in lauw water en uit laten lekken, na een half uur weer terug zetten, NOOIT water op een schotel of in de binnenpot laten staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de orchidee verzorgd zo als voorgeschreven en niet teveel water geeft,(want dit is meestal de oorzaak van problemen met een orchidee) dan moet er een andere oorzaak zijn voor het verdrogen van de bloemknoppen.
Geef je ook op tijd mest? Dit moet in het voorjaar om de 3
gietbeurten gebeuren. Niet teveel,een lichte bemesting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik 'verwaarloos' mijn orchidee en hij bloeit geweldig en krijgt ongelooflijk veel knoppen.
Niet teveel verwennen is mijn advies, 1 x in de 3 weken een beetje water en af en toe wat kunstmest, 4 x per jaar ofzo, als ik er aan denk....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding