Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil mijn tuin veranderen, hoe kan ik mijn taxus overhouden? De taxus struiken zijn nu 1 meter hoog.

De taxus gaat dus verplaatst worden, maar dit gebeurd niet op dezelfde dag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het zgn. opkuilen. Tijdelijk ergens anders met een flinke kluit "planten". Deze tijd van het jaar is dit goed mogelijk.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Mocht je een plek hebben ergens uit de wind en in de schaduw, dan kan je de taxus met de kluiten op de grond, tegen elkaar aan zetten, gooi er daarna een paar zakken potgrond over de kluiten heen en ook langs de buitenkant van de kluiten.
Nu alles vochtig houden.
De potgrond kan je weer gebruiken als je ze gaat planten.
Op deze manier, kunnen ze wel tot het voorjaar blijven staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ed, is het niet zo, dat ze dan schuin gezet moeten worden? Dat zie ik altijd hier bij de tuinderij. Ik heb de reden daarvoor ook een keer gehoord, maar ben die vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een kwekerij worden struiken vaak ingekuild en daarbij is het praktischer en makkelijker om vanaf de eerste rij alles schuin te zetten, want dan is het minder hoog en kan er niets om waaien, want het ligt al om.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding