Kan er een dief aanwezig zijn op een ge-ente kooproos?

Kan er een dief aanwezig zijn op een gestekte roos die gekocht is maar wel in entaarde uitgelopen is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Rozen worden meestal geënt op een wilde roos.
Hierdoor kan er uit de grond een wilde rozenscheut komen.
Soms worden rozen gestekt.
In dat geval is alles boven de grond en onder de grond de goede roos.
Er kunnen dan onmogelijk wilde scheuten ontstaan.
Wel ontstaan er bij een gezonde groei, vanuit de grond dikkere, sterke nieuwe scheuten, dat is dus normaal en een teken van een gezonde groei.

Je vraag is nogal verwarrend, je spreekt over een geënte roos en over een gestekte roos