Waarom verfrommelt het blad van mij Perzikenboompje?

En, nog belangrijker, is daar wat tegen te doen?

Picture for question
8 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Rieneke1
8 jaar geleden
Krulziekte?
http://www.houtwal.be/vakartikels/steenfruit/perzikbomen-krulziekte.htm
teusvh
8 jaar geleden
Zou kunnen. Dank je.

Het beste antwoord

je perzik heeft de blad krulziekte, dat is een schimmelaantasting van het blad, vooral in een koud regenachtig voorjaar.
Vorig jaar was het juist een droog en warm voorjaar en kwam de schimmelziekte bijna niet voor.
Dit jaar ie het weer heel erg.
Perzikken met wit vruchtvlees hebben er aanzienlijk minder last van, dan de soorten met gekleurd vruchtvlees.
Deze schimmelziekte is erg moeilijk te bestrijden, als je het ziet, ben je al te laat.
Wat verder in het voorjaar ( warm weer) gaat het van zelf weer over en komt er gezond blad aan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
teusvh
8 jaar geleden
Dank je. Blij ben ik er niet mee, maar heb toch hoop dat er een paar perziken aan groeien deze zomer.