Wat is gezonde voeding voor een kastanjeboom?

Ik heb een kastanjes boom van 2.5m van 5 jaar en ik wil dat hij nog harder gaat groeien maar wat is de beste voeding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
6.4K

Het beste antwoord

Wil je een kastanje harde laten groeien, zorg dan voor een gezonde bodem!
Losse, luchtige voedzame grond.
Wil je nog gaan mesten, neem dan organische mest b.v. culterra, na het strooien even door de grond werken en flink water geven, wel moet je dit direct doen!
De groei is al begonnen en de kastanje groeit slechts 4 weken per jaar, dus voor de zomer begint is hij al uit gegroeid!!
Dek het liefst de bodem af met een laag compost houtsnippers of gemalen boomschors, daar houdt de kastanje van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey bedankt

Andere antwoorden (1)

Een boom heeft vooral de eerste paar jaren voldoende water en voedselnodig. Bij het planten moet u er rekening mee houden dat er voor de meeste bomen een boomcirkel van 1 meter wordt gemaakt, zodat meststoffen en organische koemestkorrels beter door de boomwortels kunnen worden opgenomen. Tevens worden stenen of een dikke laag grind slecht verdragen om dat het de boomwortels afsluit van voldoende zuurstof.

Naast het doormengen van een goede kwaliteit potgrond of een startmix speciaal voor bomen is ook bij bomen, voeding van essentieel belang. Hoewel de juiste messtof kan variëren afhankelijk van de soort, is het gebruik van organische messtoffen zeker aan te bevelen. Het werkt bodemverbeterend en geeft zijn voeding geleidelijk af. Er zijn diverse goede merken in de handel, waarvan u b.v. een rozenmest, een hagenmest of een mest voor bloeiende heesters kunt kiezen. Mest niet meer dan strikt nodig. Te veel bemesten is vaak nog slechter dan te weinig.

Over het algemeen zal het bemesten van een boom ervoor zorgen dat de wortels zich sterker ontwikkelen, het resultaat is een mooie kroonontwikkeling, gezonde groei en een rijke bloei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de mensen het hebben over een kastanje boom, bedoelen ze meestal de paarde kastanje en niet de tamme kastanje, maar dat maakt voor je advies niets uit.