Welke bloeiende plantjes kan ik nu nog in mijn bloembakken doen?

Ik heb mijn bloembakken ontdaan van het uitgebloeide zomerspul en nu lijkt het wel erg kaal. Ik zou er nog wel graag weer wat in willen hebben wat nog een paar maanden goed blijft, dus wat ook wat kouder weer kan hebben.

Welke bloeiende plantjes zijn hier nog geschikt voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
4K

Het beste antwoord

Er zijn tegenwoordig erg veel leuke winterharde planten voor in de bloembak.
Maar nog steeds is een van de leukste de winterviolen.
Ze zijn er in allerlei frisse kleuren.
Ze zijn nu al te koop en bloeien in de herfst, winter en voorjaar!
Als ze dan zijn uitgebloeid, is het weer tijd voor de zomerbloeiers.
Het meest geschikt zijn de kleinbloemige soorten, die zelfs bij enkele graden vorst gewoon doorbloeien.
Het is en erg leuke ervaring zo midden in de winter violenbloempjes te zien.
vergeet niet ook in de winter af en toe water te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn bloemen die nog heel mooi bloeien in de herfst - de zogenaamde herfstbloeiers! Die moet je in het algemeen wel wat eerder planten, maar met een lijstje herfstbloeiers op zak kunnen ze je in het tuincentrum vast wel aan een makkelijke plant helpen.

RTL’s Eigen huis en tuin heeft een mooie herfstbloeiers-toptien gemaakt bijvoorbeeld: http://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/components/2007-2008/tuin/articles/04_herfstbloeiers.xml
Maar zoek op google naar "herfstbloeiers" en je vindt nog veel meer informatie.

Uiteraard kun je de al eerder genoemde heide planten. Maar dat vind ik zo’n troosteloos ding…

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie ook:
http://www.vasteplant.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2218
http://www.tuinadvies.nl/vaste_planten_herfst.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
winterviolen doen het erg goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juniperus "Repanda" is een kruipende, wintergroene dwergjeneverbes (tot 25 cm hoog). De ideale basis dus voor de beplanting van een winterbloembak, om naar believen met andere kleuren aan te vullen
Bronnen: