Bestaan er olijfwilgen zonder bessen (of die de vogels niet lusten)?

Een olijfwilg die winterhard is en in de kleigrond kan staan, liefst met lichte bladkleur. Suggesties voor andere soort hagen mag ook. Dank u.

Toegevoegd na 57 seconden:
Om overlast van vogels te voorkomen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Het beste antwoord

Er bestaan enkele bontbladige Elaeagnussen, die prachtig geel bond blad hebben.
Deze soorten hebben vrijwel nooit bessen en zijn zeer goed bestand tegen veel wind.
Wil je echter een hoge haag ( 2 m ) dan zijn ze niet geschikt, ze groeien te langzaam
Dan blijft over de, Elaeagnus-Ebbingei‎ maar die heeft donkergroen blad met een zilveren onderkant, bloeien in de herfst, ruiken heel erg lekker en vormen bessen in de winter die zilverkleurig zijn.
In het voorjaar er op, worden ze rood en zijn dan eetbaar.
Ik heb nooit enige overlast van vogels gezien, kan me dat ook niet voorstellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De meeste mensen plaatsen struiken met bessen juist voor de vogels....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja hoe zo overlast? Er zijn in iedere tuin iedere dag vogels.
Van te veel duiven kan ik me wel voorstellen, of telkens een zwerm kauwtjes of meeuwen, maar van besetende vogels?
dan deze bessen maar zelf plukken om er heerlijke gerechten van te maken.
Zijn zelfs zeer gezond.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Elaeagnussen Limelight bontbladig is denk de beste optie omdat ik deze ook erg mooi vind. Met veel geduld zal deze ook wel de 2 meter halen. Bedankt