wat is dit voor boom ?

deze boom stond aan mijn hek buiten iemand geeft dit hier gezet nu ik weet niet welke boom dit is ik denk een peer zou iemand mij meer info kunnen geven alvast bedankt
ik zou hem in men tuin willen planten maar wil eerst weten of het een fruitboom is of niet

Toegevoegd na 2 uur:
ik weet niet hoe ik jullie kan antw , Ik denk een vruchtje wij hebben 1 open gedaan was net een klein peertje en binnen in zaten zaadjes wit

Toegevoegd na 2 uur:
hij is 1 meter hoog

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ons wilt beantwoorden, druk je op *reacties*
typ je reactie en daarna op *reactie plaatsen*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah ja heb ik gevonden dank u , de boom is 1m hoog en er gangen maar 2 vruchtjes aan 1 grote en dit kleintje het is groen en de grote was bruin

Antwoorden (3)

het is eeen magnolia plant
heel mooie rose/witte bloemen komen eraan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet hem maar in de tuin. het is inderdaad een magnolia.
Ze bloeien in het vroege voorjaar,de bloem van de magnolia is erg vorstgevoelig. Er zijn tientallen soorten
magnolias in omloop.

Toegevoegd na 1 dag:
Als er zaadjes in de knop (vrucht ) zitten is het zeker geen
magnolia, dan kan het inderdaad een vijg zijn zoals Ed al
aangeeft. Jaren geleden heb ik zelf eens vijgenpitten uit
Spanje meegenomen en in potten geplant. Ze zijn allemaal opgekomen. Heb er 2 doorgehouden,ze groeide zeer goed . In de winter in de serre en in de zomer buiten.
Groen blijvende plant met stevige bladeren . Lijken veel op
de bladeren van de plant op de foto. Heb er zelf nooit vruchten aangekregen. Ben niet meer in bezit van de
vijgenboompjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je in Nederland woont, zal ik hem maar voor de winter binnen zetten, de plant is tussen de 5 en 7 jaar oud en is altijd in de pot gekweekt, het zou een niet winterharde Camelia kunnen zijn, daar lijkt hij het meeste op, zeker geen magnolia.
Is het ronde ding een bloemknop of een vrucht?

Toegevoegd na 39 minuten:
Nu ik weet dat het bolletje op de foto een vruchtje is, is het waarschijnlijk geen camelia, het vruchtje lijkt op een vijg en een vijg is een Ficus, gezien de opbouw van de plant op jouw foto, lijkt hij ook heel veel op een Ficus, als kamerplanten zijn er heel veel soorten, het is ook zo goed als zeker een wintergroene plant.