Hoe kan ik mijn rhododendron weer mooi laten worden?

Ik heb een rhododendron in de tuin staan, maar doordat er een boom op gevallen is, is hij nu voor de helft weg. Hoe kan ik hem weer zo snel mogelijk mooi laten worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

Rhododendron's kan je uitstekend snoeien, ziet hij er nu niet meer uit, knip dan die andere takken ook maar kort.
Zeg maar, de helft er af.
Wat je ook kan doen, niets!
Gewoon afwachten hoe die afgebroken takken weer uitlopen, dan heb je tenminste nog een beetje bloemen.
De meeste Rhododendron's staan in verkeerde grond en worden van onderen snel kaal en lelijk, met alleen bovenin een pruik van bladeren.
In dat geval hem er uit spitten, een groot plantgat maken en vullen met een goede potgrond ( 1 zak vol)
Als hij gaat groeien, organische mest toevoegen en vochtig houden.
Afgemaaid gras er onder als bodembedekker vindt hij heel fijn, maar ook blad en compost maakt hem gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord