Hibiscus snoeien in augustus, kan dit fataal zijn voor de plant?

Gisteravond heb ik een grote Hibiscus geplant. Ik weet het, het is het verkeerde tijd van het jaar, maar degene waar ik heb hem opgehaald wou hem persé deze week eruit hebben. Nou is het een flinke struik, pakweg 2 meter doorsnee en circa 2,5 meter hoog. Omdat met name de bovenste anderehalve meter vol blad zit en de kluit niet al te diep in de grond zit ben ik bang dat hij bij de eerste de beste storm om zal vallen ondanks dat hij best stevig staat. Hierdoor speel ik met de gedachte om hem nu al behoorlijk terug te snoeien naar circa 1,5 meter hoog. De struik zit momenteel nog vol knoppen, maar ik heb niet het idee dat deze nog uit zullen komen gezien het overplaatsen. Wat kunnen de gevolgen zijn van het nu terug snoeien van deze struik?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Antwoorden (1)

De gevolgen zijn niet zo groot,snoei hem gewoon een stuk terug,heel regelmatig water en verder gewoon afwachten.
Meer kan je er niet aan doen,gaan bloeien ?dat gaat niet meer gebeuren dit jaar, maar met een beetje geluk, kan je er volgend jaar weer van genieten.
Dus aan de slag, je heb niets te verliezen.
burgos