wat te doen met hangende skimmia?

mijn skimmia laat vanaf vorige week ineens driekwart van zijn blad hangen, en het wordt geel. Ik heb meteen extra (regen) water gegeven, omdat het vorige week al vrij lang droog was. Maar hij staat er al 4 jaar en tot nu toe niks aan de hand. Moet ik de takken met hangend blad fknippen, en hopen dat de rest blijft leven, of niks doen en afwachten of hij op deze takken weer uitloopt? In beide gevallen is hij helemaal uit model natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij mij was het inderdaad een vocht probleem, gelijk een emmer water erbij gegooid en hij knapte meteen weer op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
water heeft bij hem niet geholpen :-(
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kan dat ook vorst zijn?
Z512099
8 jaar geleden
Ziet er niet goed uit, die gele bladeren worden niet meer groen, de bloemknoppen gaan ook de plant meer uitputten, wegsnoeien zal het beste zijn.
Zijn er nog groene knopjes te zien ? Dan eventueel alleen de bloemknoppen weghalen.
Is de plant door een of andere oorzaak meer in de zon komen staan ?

Het beste antwoord

De hangende takken op je foto laat zien dat de ze takken al dood zijn.
Dus wegknippen tot het goede groen, of tot aan de grond.
Mogelijk heeft er een hond overheen geplast, of te veel mest bij gegooid.
Het is wel droog geweest, maar ik zie ook nog volkomen normale takjes zitten, dus het is geen droogte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er kunnen geen honden in onze tuin komen. Er zitten inderdaad nog veel groene takken bij, voornamelijk het binnenste is dood. Ik heb het weggeknipt, en vanuit huis valt het niet zo erg op omdat er een rhodo voor staat. Ik heb half maart mest gestrooid: koemestkorrels en speciale rhodomest zonder kalk maar met magnesium en mycorrhiza. Deze ook grotendeels organisch. De zuurgraag is 5.5
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik ben er nog niet zeker van dat het de organische mest was, maar heb hem in ieder geval teruggeknipt

Andere antwoorden (1)

Afknippen, in de hoop dat het geen schimmelziekte is.
Lekker mest geven als hij weer gaat uitlopen.
Succes!
Rieneke1