waarom wordt maar een van mijn tomaten rood?

hallo,

Ik heb een tomaten plant op het balkon staan en deze is zeer goed gegroeid en er zitten veel tomaten aan. Alleen is het nu zo dat één tomaat sinds een week mooi rood wordt en de rest nog groen is en het er niet naar uit ziet dat die snel rood worden.

Moet ik meer geduld hebben of ergens iets veranderen, b.v. meer mest, meer/minder water? De plant krijgt in ieder geval veel zon.

Bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Heel vaak is de allereerste tomaat aan de zelfde tros al een tijdje rood, terwijl de anderen nog groen zijn.
Het is dus heel normaal.
Een groene tomaat moet eerst helemaal uitgroeien en dan pas gaat hij kleuren.
Dus ja geduld het komt goed ( enkele weken)