Hoe verzorg je een Peperomia puteolata?

Ik ben een weddenschap aangegaan. Degene die de plant 't langst in leven houdt wint! Helaas niet een die ik met gemak kan winnen. Zelfs een cactus heb ik in enkele maanden dood. Mijn vriend heeft een pileo depressa. Natuurlijk kan ik vals spelen zoals extra water geven van zijn plant, chloor geven, du cetera. Ik wil wel eerlijk winnen, maar hoe verzorg ik mijn plantje?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoel hoeveel glazen water per dag/week. Vol in zon of geen zon. Ik zou graag een antwoord die ik elke week kan opvolgen. Haha, ik heb al drie bruine blaadjes. Volgende week koop ik wel een nieuwe plant. Probleem opgelost?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, wat een leuke wedstrijd!

Het beste antwoord

Peperomia puteolata is een hydrocultuur plant, dat wil zeggen word gekweekt op water met toevoeging van
bepaalde voedingstoffen. Om het water langer vast te houden word de bloempot of bak gevuld met speciale
voor deze cultuur gebakken poreuse lemen bolletjes die het water opzuigen. Hierin word een plasticbuisje geplaatst waarop men kan aflezen hoeveel water er nog in de pot of bak aanwezig is.
In jouw geval gebruik een waterdichte pot, doe de plant samen met de lemen bolletjes in de pot en vul hem voor de helft met water. Wanneer de bovenste lagen bollletjes droog worden water bijvullen.
Af en toe een beetje vloeibare meststof toevoegen.

Toegevoegd na 23 uur:
Plant mag niet in de zon. Wat het water aanvullen aangaat het volgende, steek een dik plastic limonade rietje
tot op de bodem van de bloempot en laat dit er in zitten.
Neem een lange houten satéprikker en steek deze door het rietje tot op de bodem van bloempot. Haal de satéprikker er vervolgens weer uit zo kun je zien hoeveel water er nog in de pot staat. Onder de 1 cm. bijvullen tot
ca. 5 cm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kijk maar even op deze site, ik hoop dat je wint.

http://www.tuinadvies.nl/peperomia_amigo.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zit er bij het kopen van een plant een plastic kaartje met daarop de juiste verzorging die de plant nodig heeft.
Misschien zat dat kaartje er bij jou niet bij.

Kijk eens op de volgende website:

http://www.smitkwekerijen.nl/nl/products/green-plants/peperomia/peperomia-puteolata/

Daar kan je het kaartje met daarop de juiste verzorging advies zien.

Succes met je plant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar tips:

Weinig water geven!
Niet te veel aanzitten!
Niet verplaatsen! (Op een lichte plek, niet direct in de zon zetten)
Weinig voeding in water doen!

Succes!!!!!!!!!

Toegevoegd na 10 minuten:
Deze plant kunt je bijna niet verpesten. Gewoon niet te veel aandacht aan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek op hoe de plant in het wild leeft en waar, probeer dan zo dicht mogelijk in de buurt van deze waarden te komen.
Zorg dat in de bodem van de pot een gat zit zodat overtollig water weg kan en de wortels niet gaan rotten (tenzij het een moerasplant is.
Kijk naar de factoren, licht, lucht tocht en hou vocht en bodem goed in de gaten. Wees alert op plagen (spint of trips, ook de varenrouwmug die je uit de aarde kunt zien kruipen. De larven kunne ernstige schade toebrengen aan de wordtels en de plant doen besluiten met leven te stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zonnige standplaats is het belangrijkste .
‘Liefdevol verwaarlozen’ is het advies zei de kweker tegen mij.
Te natte potgrond veroorzaakt voetrot.
Laat de grond tussen gietbeurten dus droog worden.

vorig jaar is het op de nederlandse veilingen geïntroduceerd en was het een hit.

oh ja en geef lauw water, bij voorkeur regenwater.
Giet het water liever via een schoteltje, zodat de bladeren niet nat worden.
af en toe kun je de plant in een emmer dompelen maar laat hem dan wel goed uitlekken
je kunt tijdens de groei elke maand voeding geven.
De plant kan in de zomer naar buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het eerlijk wil spelen in een kas(je) plaatsen, grond nat maken en er een flesje water naast plaatsen in de kas.
Dan regelt hij het zelf wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt beter een Tillandsia usneoides nemen gegarandeerd dat je dan wint dit spaanse mos hang je vervolgens in de badkamer (als je daglicht hebt ) vervolgens doet deze plant het zonder omkijken.
Een Peperomia puteolata verzorg je net als iederere andere kamerplant ,niet teveel water geven, maar ook niet te weinig. wel regelmatig .