hoe oud word de lavendel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
9.2K

Antwoorden (4)

lavendel gaat jaren en jaren mee, als je zowel in voor- als najaar de plant een beetje snoeit, zodat hij zich kan verjongen.
doe je dit niet, dan gaat de struik verhouten, en wordt hij armetierig.
Rieneke1
13 jaar geleden
Lavendel is een dwergheester en is overblijvend, hij is geschikt voor ons klimaat.
Om hem mooi bloeiend te houden is het wel belangrijk om tijdig te snoeien, dat moet twee keer per jaar op de juiste wijze gebeuren.
Hoe oud Lavendel precies kan worden weet ik niet, maar doorgaans word hij vervangen na vijf jaar omdat hij dan teveel verhout en niet meer mooi zal bloeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze manier kunt u vrij gemakkelijk tot ± 7 jaar genieten van een mooie, compacte, laagblijvende en rijkbloeiende lavendel.
fremar
13 jaar geleden
Als je hem goed verzorgt kan hij een tijd mee.Na de bloei in het najaar de bloemen afknippen en in het voorjaar als de vorst weg is nog een keer snoeien tot 10 cm afknippen en je houd dan een sterke plant die elk jaar weer bloemen geeft.