Hoe kom ik aan mini-padden in de tuin? We hebben geen water in de buurt?

Ik neem aan dat het padden zijn, wat kikkers leven totaal in het water.
Deze zijn klein en zwart en zitten onder de houttegels onder een conifeer.
We hadden ze vorig jaar weggehaald, maar nu zitten er weer drie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
13.4K

Het beste antwoord

Klein en zwart, zijn jonge gewone padden.
Deze soort komt alleen in het water om te paren en eitjes te leggen.
Padden zijn geen water dieren, maar landdieren
Jonge padden leven de eerste drie jaar op het land en zijn voornamelijk nachtdieren.
Zitten graag onder stenen, schuurtjes, rommelhoekjes en eten heel veel schadelijke insecten en slakken.
Na het paren en eitjes leggen, is er eerst een paddevisje.
Bij het krijgen van al zijn pootjes, kan hij niet meer onder water leven en komt de kant op.
Aanvankelijk rondom het water tot ze wat groter zijn geworden, daarna gaan ze de wijde wereld in en kunnen grote afstanden af leggen.
Mogelijk komen ze uit een tuinvijver ergens in jouw buurt.
Ook de bruine kikker leeft zo en is een landdier, maar is niet zwart.
Alleen de groene kikker ( de kwaker) is een water dier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je een grasveld in de tuin? En is het gazon vaak nat? Dan is dit de ideale plek voor padden. Het grasveld kan worden gedraineerd, zodat het minder vaak en minder lang nat is. Kikkers en padden zullen er minder in gaan zitten, en dus minder in de tuin.Kikkers en padden verstoppen zich graag op vochtige, overdekte plaatsen. Hoe minder van deze plaatsen beschikbaar, hoe minder kikkers en padden er in de tuin zullen komen. Bekende plaatsen zijn kieren onder staande tegels, plantenbakken, en onder beelden. Ook oud hout kan geschikt zijn, of bladafval. Door enige tijd te zoeken vind je vanzelf de plaatsen die favoriet zijn. Maak deze plekken ongeschikt voor kikkers en padden, door stenen plat te leggen of weg te halen.
fremar