Hoe maak je grond (voor de hydrangea) zuur en humusrijk?

Is daar speciale mest oid voor te koop?

9 jaar geleden
in: Tuin
7.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik werk zelf bij Intratuin, en iets wat de grond zuur maakt hebben wij niet... Wij hebben wel voeding en speciale grond

Antwoorden (1)

Er zijn veel fabeltjes over het geschikt maken van de grond voor hortensia's
Incl speciale meststoffen.
Maar grond is grond en blijft grond ook na toevoegingen.
Natuurlijk, het zal wel wat minder slecht worden, maar meer ook niet.
De enige echte en juiste oplossing is de grond vervangen door licht zure humusrijke grond.
Anders ben je nog jaren bezig met het verbeteren en zit er kalk in je grond, dan zal het nooit lukken, want die kalk blijft er gewoon in zitten.
Voor een flinke hortensia, graaf je een groot gat, spit er een kruiwagen grond uit en vul het gat met een goede potgrond ( geen tuingrond)
Hierin plant je de hortensia en daarna pas, gebruik je de speciale hortensia mest, zo nodig ieder jaar herhalen.
Na het planten flink water geven, ook in erg droge perioden.
De samenstelling van goede potgrond, is precies goed voor je hortensia's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sonaya
9 jaar geleden
Dank je wel. Ik heb een border waarin wat oude lang bestaande struiken staan en daartussen heb ik de (nog kleine) Hortensia gezet. De grond is dus ook "oud". Als je graaft kom je gelig zand tegen (klei?). Heb een gat gegraven en daar de Hortensia in geplant met daarbij nieuwe potgrond. Hortensiamest van tuincentrum is dan voldoende?