Honderden dode onthoofde ardhommels onder lindeboom. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het nest aangevallen door hoornaars. Hoornaars vallen een nest aan en onthoofden met hun sterke kaken alles wat ze tegenkomen.

Zie onderstaande video voor een aanval van hoornaars op een bijennest. Even na 1:20 zie je hoe een hoornaar met één beet een bij in tweeën bijt.

Toegevoegd na 34 minuten:

Nog een video:
http://www.youtube.com/watch?v=EZ1eAM8CChc

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ dacht ik ook aan.