hoe heet de plek waar mollen wonen?

ik moet voor school allerlei soorten woningen van dieren opnoemen maar weet dus niet hoe de plek heet waar mollen wonen. wel dat ze onder de grond leven maar ik weet niet hoe de gerichte plek heet waar ze wonen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Antwoorden (4)

Dat noemt men gewoon een nest. Maar daar blijft het niet bij, de mol heeft behalve dat nest een heel gangenstelsel, waar hij onder meer zijn voedsel bewaart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, plusje, hier een dwarsdoorsnede: http://www.hei-heg-hoogeind.dse.nl/fotoalbum/natuur/mol/mol.htm
Met behulp van zijn krachtige graafpoten maakt een mol uitgestrekte gangenstelsels - de zogeheten ritten - met slaap-, nest- en voorraadkamers. Elk dier heeft een eigen gangenstelsel.
Amadea
11 jaar geleden
Hij slaapt in een nest waar hij rechtop met zijn hoofd tussen zijn voorpoten slaapt. Ik weet niet of je het een hol mag noemen, maar zijn nest bevind zich ergens in zijn gangenstelsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hol van een mol heet een Burcht.
Een mollenburcht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat ken ik alleen van dassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ook, deze informatie klopt echt niet.