Hoe zorg ik ervoor dat de appels in mijn achtertuin niet meer worden opgegeten (eenvoudig ik ga namelijk geen dure spuit dingen kopen)

Ik en mn familie hebben 2 appelboompjes in de tuin maar de 1 groeien geen appels meer aan door ziekte ofzo en de andere groeien iets van 15 appels per jaar aan maar die worden vervolgens ook weer allemaal opgegeten door mieren het zijn trouwens kleine appelboompjes en is gwn voor de fun ik kweek ze namelijk niet

Weet jij het antwoord?

/2500

Om te voorkomen dat ongedierte dat in het grasveld zit via de stam naar boven kruipt, zie je bij kwekers altijd dat zij het gras onder de boom weghalen. Als je wilt voorkomen dat vogels de appels opeten, kun je een net over de boom hangen of van die glinsterdingen kopen waarmee je vogels afschrikt. (Geen idee hoe die dingen heten). Toegevoegd na 7 minuten: Je koopt die spullen bij het tuincentrum of een doe-het-zelf zaak. Voor een paar euro kun je daar ook een reflecterende deken kopen, die je om een bezem bevestigt. Het materiaal maakt lawaai en schittert. Toegevoegd na 16 minuten: Voor het bestrijden van mieren (jawel, op een milieuvriendelijke manier) vind je hier een aantal goeie tips: http://www.in-de-tuin.dds.nl/nl-tuinen/FAQ/faq_13a.htm#zonder

je boompjes zijn gewoon in een heel slechte conditie. Als er rondom de boompjes gras groeit, dan hebben de boompjes het al heel moeilijk! Ze moeten zeker wel 1 m2 schone , losse grond hebben rond hun stam, in de winter strooi je kalk( sommige kalk soorten kan je nu ook nog strooien) en in het groeiseisoen strooi je enkele malen een goede organische mest, die je luchtig door de bovengrond werkt. Bij erge droogte, zoals dit voorjaar, leg je af en toe de slang er bij en laat een kwartiertje water er bij lopen. Hoe slechter de conditie van een appelboom is, hoe meer ongedierte, de mieren komen af op de bladluizen die er zeker ook in zitten.

voor de mieren kun je een plakstrip om de boom maken die zie je daar wel vaker tegen kruipend ongedierte

tegen vogels kun je oude cd-tjes aan een touwtje in de boom hangen, die spiegelen en schitteren in de zon, dat schrikt af.

Je moet er kippengaas over doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100