Wat is een goede handwaterpomp en wat betekenen de verschillende maten?

Hallo,
Ik ben op zoek naar een mooie handwaterpomp. Ik heb al een put geslagen waar mijn sproei installatie op zit, daarnaast zit een 2e (dunnere buis) waar ik een sier waterpomp op wil aansluiten die wel werkt. Nou is de vraag waar moet ik op letten (vooral bij een oudere pomp) om er voor te zorgen dat deze gaat werken. En als ik advertenties zie, hebben ze het over maat 3 en 4 etc.. wat betekend dat?

Bedankt,

Edward

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Ik weet dat de nummers die erop staan wijzen naar de hoeveelheid water die je kan oppompen. Zo pomp je met een 3 meer water per beweging op dan met een 2. Verder zit er in de pomp een stukje leder dat de pomp afsluit zodat je water kan oppompen. Dit mag dus uiteraard niet stuk zijn. Alhoewel dit gemakkelijk te vernieuwen is en niet zo duur is.