Waar kan ik een hondsroos kopen?

Of kan ik een stekje nemen van een hondsroos die in het park staat?
Ik zoek me rot maar er is geen tuinwinkel die de rosa rugosa in het assortiment heeft...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Het beste antwoord

Rosa rugosa zijn in heel veel soorten te koop, er zijn er honderden, misschien niet in een gewone tuinwinkel maar wel meestal op een tuincentrum en anders bij een rozenkweker (even op Google)
Ik heb wel een stekje voor je van een dubbele, witte ,zeer welriekende hondsroos, af te halen in Zeeland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm..... waar ongeveer in Zeeland? Wij gaan komende maand bij de opa van mijn echtgenoot op bezoek Die woont in
st' Phillipsland... Misschien iets voor een PB tje...

Andere antwoorden (3)

Ja hoor dat mag best dat stekje nemen uit het park... Gewoon doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rozen laten zich iet zomaar stekken, schat, je moet een oog moet dat stekje wel op een onderstammetje oculeren anders doetie t niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft niet, rozen die bij voorbaad al niet geent of geoculeerd zijn, kun je gewoon stekken.
vooral veel trosrozen, kun je gewoon stekken.
Ik heb een roos uit het plantsoen gestekt, en die is precies het zelfde, de zelfde bloem enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een hondsroos kopen bij een goed tuincentrum.

Succes, Janny

Toegevoegd na 3 minuten:
Uit de openbare plantsoenen en wat verder openbaar is mag je er niets uithalen. Word je gesnapt dan staat er een fikse boete op.
Heb je b.v. een houtkachel dan kun je een sprokkelvergunning aanvragen bij de gemeente waar je woont. Dit is een voorbeeld.