Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een klavertje vier in een bloempot?

Ik zou heel graag een klavertje vier willen in pot.
Ik ben van plan hem dus te gaan zoeken en dan in pot te doen.
Maar gaat hij dan niet snel dood?
Zal hij dan meer klavertjevieren geven ?


Dus niet de Klaverzuring (Oxalis deppei) maar de witte klaver (Trifolium repens). Het gaat hier om de mutatie en niet het soort.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, ik zou tenminste niet weten waarom niet. In het hele plan lijkt me het vínden van een 'quatrifolium' nog het lastigst.
En meer K4-en moet wel gaan lukken . De mutatie zit in de plant, niet het blaadje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet dat je veel kans hebt. Ten eerste overleven de meeste planten het uitgraven en overpoten niet. En ten tweede houden de meeste buitenplanten het binnen niet uit. De lucht is daar te droog voor ze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ontstaan van een vierbladig klavertje is toeval en niet genetisch in de plant vast gelegd.
Je kunt hem dus niet kweken.
Blaadjes met 4---5---soms zelfs 6 blaadjes komen veel meer voor dan je zult denken.
Maar 99 % ( of meer) zullen er geen vier zijn, maar gewoon drie.
Mogelijk kan je wel planten vinden die wat meer vierbladige blaadjes hebben dan de anderen, die kan je dan wel kweken.
Maar ook die planten zullen hoofdzakelijk drie bladig zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding