Wanneer kun je een camillia japonica het beste verplaatsen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
10.5K

Het beste antwoord

In het vroege voorjaar kun je hem verplaatsen. Als de plant al erg oud is dan eerst rondsteken in het najaar en dan in het voorjaar verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een camellia kun je het beste na de bloei verplaatsen, omdat hij dan de tijd krijgt voor de volgende winter goed te wortelen en dus het volgend jaar weer te bloeien.
Als je hem nu verplant zal hij waarschijnlijk al zijn knoppen, die gevormd zijn, laten vallen en zal hij dit jaar niet bloeien. Wacht wel met verplanten tot na de vorst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na de bloei,als je hem verpoot, geef hem dan flink wat mest.
En het beste kan je wat spijkers in het plant gat doen.
Hij houd namelijk erg van ijzer.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hij mag niet in de zon hoor,en zeker geen ochtendzon.
In de zomer bemesten met kalium rijke mest.
Houd het goed in de gaten niet te nat, maar zeker ook niet te drogen
standplaats..
burgos