Hoe heet deze plant?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als ik op het kruisje klik, komt er wel een foto
adriana
9 jaar geleden
Wij denken dat het de Aruncus is, het kan ook de Astilbe of Spirea zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Adriana, dat denken wij nu ook. Had ene totnutoe nog nooit van gehoord.

Het beste antwoord

Dat moet de Geitenbaard zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Oftewel Aruncus dioicus.
Winterhard.
Tot 2m hoog en1,5m breed.
Mooie solitair deze polvormende soort vormt een overvloed aan rijk , varenachtig blad op stevige stengels , met s'zomers gebogen pluimen met witte bloemen.
Groeit van nature in vochtige bossen op schaduwrijke plaatsen en langs beekjes, meestal in de bergen
Blad : Grote, twee- tot driemaal geveerde bladeren, Blaadjes zelf dubbel gezaagd.
Bloei : Zeer kleine bloemen, geelachtig wit, in fraaie grote eindstandige pluimen.
Bloeit vroeg tot midden zomer.
Z512099
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Z512099, dank je wel, het antwoord kwam sneller dan het licht.
Iderdaad Geitenbaard moet goed zijn. Had ik zelf nooit gevonden.